BalanZ

HälsoBalans

Du får hjälp att hitta din egen väg till viktkontroll och hälsa.
Viktbalans får du genom att tänka livsstil – inte bantning! Genom små förändringar kan du få stora resultat! Det gäller att hitta rätt förändringar anpassade just för Dig, och att sätta dem i verket!
 
Låt Dig INSPIRERAS!

 Är rådgivare för Cambridgeprodukter- läs mer  

http://www.cambridgeviktprogram.se/

Alla har specifika egenskaper och är unika i sin kropp!

  • Balans kan vara mellan aktivitet och avslappning.
  • Träning och återhämtning mellan jobb och ledighet. 
  • Kropp och sinnet ska få stimulans.
  • För mycket krav och du kan bli trött, okoncentrerad och rentav tappa intresset och lusten att göra något, då kan det vara bra och ta en paus från det som ska göras.

Vi hälsoutvecklar och hittar din form och rörelser som fungerar och blir rutin i din vardag.

PAR metoden

Vi hjälper dig framåt steg för steg i din viktnedgång eller hälso förbättring. 

Vi hjälper er med våra redskap( Flexi-bar, balanskudde, finnhook) att öka uthålligheten, förbättra balansen och stärka din kroppshållning genom polymetrisk och isometriska övningar. Vi vill få dig att blir stolt ända upp i knoppen. Individuellt anpassat program för dig.

 

 

   
 

Det finns även mer än din kreativitet som blir bättre om du tar en halvtimme av din tid till träning:

  • Minnet.
  • Uppmärksamhet.
  • Problemlösning.
  • Förmågan att tänka abstrakt.
  • Beslutsfattande.

Men för att halvtimmen ska ge kreativ effekt bör du vara vältränad från början. Annars får du snarare en utmattande effekt, skriver författarna.

Men – igen – någon gång måste ju ditt vältränade liv ändå starta. Kanske i dag?

3 tips om du vill använda fysisk aktivitet för att bli mer kreativ:

  1. Du behöver vara fysiskt aktiv i minst 30 minuter. Det krävs ansträngande träning. En snabb promenad räcker inte.
  2. Den ökade kreativiteten klingar av efter cirka två timmar – därför bör du planera in träningen rätt i schemat.
  3. Du behöver vara i god form från början, annars blir du bara utmattad. Anpassa därför din ansträngning.

Källa: Hälsa på recept

flexibar-vux.jpg

 

Studiecirkel

Livstilen jag vill förändra min tid.

 

Kostens betydelse är stor då vi bör tänka på vår hälsa. Något som allt fler blir medvetna om och många vill lära sig att äta bättre och få en sundare livsstil. Både privatpersoner och företag inser vad man tjänar, både ekonomiskt och i personligt välbefinnande, om hälsan i förebyggande syfte.  Träffar 3-8 ggr start v 5 .

Stela delar av kroppen påverkar andra delar av kroppen och följden blir en kedjereaktion av problem. Så tänk att spänna dem istället för avslappning.

   Kom ihåg: träna inte under smärta, träna hela kroppen och ha tålamod. Lycka till!  









(Lämna tom)

   Instruktör på Djupvattenträning via Wetvest Uppland.Rehab eller konditionsträning med minimalbelastning Mer information på http://www.wetvest.se/

 RING OSS SÅ BERÄTTAR VI MER 076 86 34 818 eller maila oss   [javascript protected email address] 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)